Actief Burgerschap

“De bereidheid en het vermogen deel uit te maken van een gemeenschap en daar een actieve bijdrage aan te leveren”, zo luidt de omschrijving vanLees meer


Bewegingsonderwijs (gym)

Kinderen willen bewegen! Zij kunnen dat doen tijdens de pauzes, op sportdagen en in de gymlessen. Ook dit jaar verzorgt Laura Nijkamp weer alle gymlessen.Lees meer


Computers en digitale schoolborden

Wij hebben ICT hoog in het vaandel staan. Wij vinden computers een belangrijk hulpmiddel bij het hedendaags onderwijs. Op school zorgen wij ervoor dat wijLees meer


De organisatie van ons onderwijs

In Apeldoorn zijn 23 scholen voor openbaar basisonderwijs en 3 scholen voor openbaar speciaal (basis)onderwijs. Elke klas heeft een lesrooster waarop aangegeven staat welke activiteitenLees meer


De Vreedzame School

Op onze school volgen alle leerlingen de Sociaal Emotionele methode, de “Vreedzame School”. Deze methode is in de regio Apeldoorn uniek. Hoewel er al inLees meer


Dit jaar onder de aandacht

Onderwijskundige speerpunten dit schooljaar: Onderwijsaanbod groep 1/2 · Verder implementatie van de leerlijnen Jonge Kind in Parnassys · Verdere implementatie van Sil op School ·Lees meer


Diversiteit en seksualiteit

Kinderen worden op school voorbereid op hun toekomstige rol in de maatschappij. Vanuit de kerndoelen moet er aandacht zijn voor seksuele weerbaarheid en respectvol omgaanLees meer


Godsdienstonderwijs

Op school besteden we tijdens de reguliere lessen regelmatig aandacht aan verschillende godsdienstige en maatschappelijke stromingen. Op onze school worden lessen HVO (humanistisch vormingsonderwijs) (2 t/mLees meer


Huiswerk

Huiswerk eerst niet… Omdat we op school erg intensief werken, vinden we huiswerk voor jonge kinderen meestal niet nodig. We vinden dat kinderen zich naLees meer


HVO en GVO

Wat is GVO en HVO? De afkorting GVO staat voor godsdienstig vormingsonderwijs. De afkorting HVO staat voor humanistisch vormingsonderwijs. Dit vormingsonderwijs – GVO en HVO – is bedoeldLees meer


Leerlingenraad 2019-2020

De leerlingenraad kan aan de school advies geven, informatie vragen over schoolzaken of voorstellen doen om iets te gaan organiseren. Er is wel steeds toestemmingLees meer


Leerlingvolgsysteem

Een leerlingvolgsysteem is een programma dat de leerkrachten inzicht geeft in de ontwikkeling van de leerlingen, zowel op individueel als op groepsniveau. Dit inzicht wordtLees meer


Met welke methodes werken wij?

U mag er van uit gaan dat wij onze belangrijkste opdracht goed uitvoeren, namelijk het verzorgen van onderwijs van hoge kwaliteit, waarbij het behalen vanLees meer


Missie en visie

De Marke wil een school zijn, waar alle kinderen zich veilig en op hun gemak voelen. Pas als een kind met plezier naar school gaat,Lees meer


Onderwijstijd

Leerlingen hebben recht op voldoende uren onderwijs (onderwijstijd). Daarom heeft de overheid de hoeveelheid uren les (normuren) vastgesteld. De onderwijstijd geldt voor het basisonderwijs, voortgezetLees meer


Openbaar onderwijs op De Marke

De Marke is een school voor openbaar onderwijs. In de praktijk betekent dit, dat er voor ieder kind plaats en aandacht is. Kinderen van alleLees meer


Pesten

De Marke wil voor alle kinderen die de school bezoeken een veilige school zijn. Dit betekent dat de school expliciet stelling neemt tegen pestgedrag enLees meer


Rapporten

De kinderen krijgen 2 rapporten mee naar huis. In november worden de 10 minutengesprekken met de ouders/verzorgers gevoerd. Het eerste rapport komt eind januari/begin februari enLees meer


Toekomstleren op de Marke 2.0

Afgelopen 5 schooljaren hebben de kinderen uit de groepen 7 en 8 kunnen genieten van prachtige IMCbasis lessen. De laatste 3 jaren verzorgd door LizLees meer