Actief Burgerschap

Ons onderwijs is gericht op het bevorderen van actief burgerschap en sociale integratie, en op kennis hebben van en kennismaken met verschillende achtergronden en culturenLees meer


Computers en digitale schoolborden

Wij hebben ICT hoog in het vaandel staan. Wij vinden computers een belangrijk hulpmiddel bij het hedendaags onderwijs. Op school zorgen wij ervoor dat wijLees meer


De organisatie van ons onderwijs

In Apeldoorn zijn 23 scholen voor openbaar basisonderwijs en 3 scholen voor openbaar speciaal (basis)onderwijs. Elke klas heeft een lesrooster waarop aangegeven staat welke activiteitenLees meer


Dit jaar onder de aandacht

Onderwijskundige speerpunten dit schooljaar: Leerdoelgericht onderwijs met gebruik van “leerlijnen jonge kind” voor de groepen 1, 2 en 3, Mijnleerlijn.nl voor de groepen 4 t/mLees meer


Diversiteit en seksualiteit

Op school maken leerlingen kennis met elkaars verschillende achtergronden en culturen. Dat omvat ook opvattingen over diversiteit en seksualiteit. Dit vraagt om sociale competenties vanLees meer


Gymrooster

Kinderen willen bewegen! Zij kunnen dat doen tijdens de pauzes, op sportdagen en in de gymlessen. Dit jaar verzorgt Rutger Boerdam alle gymlessen. Gymnastiek bijLees meer


Huiswerk

Huiswerk eerst niet… Omdat we op school erg intensief werken, vinden we huiswerk voor jonge kinderen meestal niet nodig. We vinden dat kinderen zich naLees meer


HVO en GVO

Wat is GVO en HVO? De afkorting GVO staat voor godsdienstig vormingsonderwijs. De afkorting HVO staat voor humanistisch vormingsonderwijs. Dit vormingsonderwijs – GVO en HVOLees meer


HVO/GVO

Op school besteden we tijdens de reguliere lessen regelmatig aandacht aan verschillende godsdienstige en maatschappelijke stromingen. Op onze school worden lessen HVO (humanistisch vormingsonderwijs) (4Lees meer


Kwink: voor sociaal-emotioneel leren op school

De afgelopen jaren hebben wij gewerkt met De Vreedzame School als methode voor sociaal emotionele ontwikkeling. Een fijne methode maar we merkten de laatste jarenLees meer


Leerlingvolgsysteem

Een leerlingvolgsysteem is een programma dat de leerkrachten inzicht geeft in de ontwikkeling van de leerlingen, zowel op individueel als op groepsniveau. Dit inzicht wordtLees meer


Met welke methodes werken wij?

U mag er van uit gaan dat wij onze belangrijkste opdracht goed uitvoeren, namelijk het verzorgen van onderwijs van hoge kwaliteit, waarbij het behalen vanLees meer


Missie en visie

De Marke wil een school zijn, waar alle kinderen zich veilig en op hun gemak voelen. Pas als een kind met plezier naar school gaat,Lees meer


Onderwijstijd

Leerlingen hebben recht op voldoende uren onderwijs (onderwijstijd). Daarom heeft de overheid de hoeveelheid uren les (normuren) vastgesteld. Leerlingen van basisscholen moeten minimaal 7.520 uurLees meer


Openbaar onderwijs op De Marke

De Marke is een school voor openbaar onderwijs. In de praktijk betekent dit, dat er voor ieder kind plaats en aandacht is. Kinderen van alleLees meer


Pesten

De Marke wil voor alle kinderen die de school bezoeken een veilige school zijn. Dit betekent dat de school expliciet stelling neemt tegen pestgedrag enLees meer


Rapporten

De kinderen krijgen 2 rapporten mee naar huis. In november worden de 10 minutengesprekken met de ouders/verzorgers gevoerd. Het eerste rapport komt eind januari/begin februari enLees meer