Academische basisschool

Dit schooljaar wordt het negende jaar, dat we volgens het concept van de academische basisschool werken. Vergelijk het met academische ziekenhuizen, dat is op dezelfde leest geschoeid:Lees meer


Actief Burgerschap

“De bereidheid en het vermogen deel uit te maken van een gemeenschap en daar een actieve bijdrage aan te leveren”, zo luidt de omschrijving vanLees meer


Bewegingsonderwijs (gym)

Kinderen willen bewegen! Zij kunnen dat doen tijdens de pauzes, op sportdagen, en in de gymlessen. Ook dit jaar verzorgt Laura Nijkamp alle gymlessen. GymnastiekLees meer


Computers en digitale schoolborden

Wij hebben ICT hoog in het vaandel staan. Wij vinden computers een belangrijk hulpmiddel bij het hedendaags onderwijs. Op school zorgen wij ervoor dat wijLees meer


De organisatie van ons onderwijs

In Apeldoorn zijn 26 scholen voor openbaar basisonderwijs en 3 scholen voor openbaar speciaal (basis)onderwijs. Elke klas heeft een lesrooster waarop aangegeven staat welke activiteitenLees meer


De Vreedzame School

Op onze school volgen alle leerlingen de Sociaal Emotionele methode, de “Vreedzame School”. Deze methode is in de regio Apeldoorn uniek. Hoewel er al inLees meer


Dit jaar onder de aandacht

Academische Basisschool: Ook dit jaar gaan we weer, aan de hand van een schoolontwikkelingsvraag, onderzoek doen in de onderbouw. (gr. 4, 6) Onze AOS-student (Academische OpleidingsLees meer


Godsdienstonderwijs

Op school besteden we tijdens de reguliere lessen regelmatig aandacht aan verschillende godsdienstige en maatschappelijke stromingen. Op onze school worden lessen HVO (humanistisch vormingsonderwijs) (1 t/mLees meer


Huiswerk

Huiswerk eerst niet… Omdat we op school erg intensief werken, vinden we huiswerk voor jonge kinderen meestal niet nodig. We vinden dat kinderen zich naLees meer


HVO en GVO

Wat is GVO en HVO? De afkorting GVO staat voor godsdienstig vormingsonderwijs. De afkorting HVO staat voor humanistisch vormingsonderwijs. Dit vormingsonderwijs – GVO en HVO – is bedoeldLees meer


Leerlingenraad 2017-2018

Wij feliciteren de leerlingen die door hun groep zijn gekozen zitting te nemen in de leerlingenraad van 2017/2018. Helemaal onderaan dit bericht hun foto’s. DeLees meer


Leerlingvolgsysteem

Wij volgen de vorderingen van de leerlingen op vier manieren, namelijk: via observaties; met methode gebonden toetsen; met methode onafhankelijke toetsen; met het leerlingvolgsysteem opLees meer


Maatschappijgericht onderwijs – IMC basis

IMC Weekendschool heeft een programma ontwikkeld om het mogelijk te maken maatschappijgericht onderwijs te integreren binnen het basisonderwijs: IMC Basis. Met dit programma wordt weekendschoolonderwijsLees meer


Met welke methodes werken wij?

U mag er van uit gaan dat wij onze belangrijkste opdracht goed uitvoeren, namelijk het verzorgen van onderwijs van hoge kwaliteit, waarbij het behalen vanLees meer


Missie en visie

De Marke wil een school zijn, waar alle kinderen zich veilig en op hun gemak voelen. Pas als een kind met plezier naar school gaat,Lees meer


Openbaar onderwijs op De Marke

De Marke is een school voor openbaar onderwijs. In de praktijk betekent dit, dat er voor ieder kind plaats en aandacht is. Kinderen van alleLees meer


Pesten

De Marke wil voor alle kinderen die de school bezoeken een veilige school zijn. Dit betekent dat de school expliciet stelling neemt tegen pestgedrag enLees meer


Rapporten

De kinderen krijgen 2 rapporten mee naar huis. In november worden de 10 minutengesprekken met de ouders/verzorgers gevoerd. Het eerste rapport komt eind januari/begin februari enLees meer


Relationele en seksuele vorming

Kinderen worden op school voorbereid op hun toekomstige rol in de maatschappij. Vanuit de kerndoelen moet er aandacht zijn voor seksuele weerbaarheid en respectvol omgaanLees meer


Resultaten en opbrengsten

‘Leerlingen zich optimaal laten ontwikkelen’, is het doel voor alle scholen van Leerplein055. Dit geldt voor het regulier onderwijs, maar zeker ook voor het speciaalLees meer


Uren op jaarbasis

Leerlingen van basisscholen moeten minimaal 7.520 uur les krijgen over 8 schooljaren. Leerlingen moeten in de eerste 4 schooljaren (onderbouw) ten minste 3.520 uur lesLees meer