nieuwsbrief De Marke8 januari 2020
De beste wensen!

De Beste Wensen!

Het team van OBS de Marke wenst alle kinderen, ouders/verzorgers en belangstellenden van de Marke een fantastisch 2020 toe!

De Nationale Voorleesdagen 2020

De Nationale Voorleesdagen 2020

De Nationale Voorleesdagen worden gehouden van 22 januari t/m 1 februari 2020. Tijdens deze dagen staat het voorlezen aan jonge kinderen tot zes jaar centraal. Prentenboek van het Jaar 2020 is "Moppereend" van Joyce Dunbar en Petr Horáček.  
Naast dit boek werden negen andere prentenboeken gekozen die samen de Prentenboek TopTien van De Nationale Voorleesdagen 2020 vormen.

In alfabetische volgorde is de Prentenboek TopTien 2020:

• De boer en de dierenarts – Pim Lammers en Milja Praagman (De Eenhoorn)

• De grote vijf – Bella Makatinien en Judi Abbot (Clavis)

• De hapgrage krokodil – Jonnie Wild en Brita Granström (Vries-Brouwers)

• Deze ridder zegt NEE – Lucy Rowland en Kate Hindley (Gottmer)

• Een schildpad was zijn schildje kwijt – Marjet Huiberts en Carmen Saldaña (Gottmer)

• Moppereend – Joyce Dunbar en Petr Horáček (Lemniscaat)

• Otto groot, Otto klein – Tom Schamp (Lannoo) Spelen tot …

Meer lezen

Extra vrije dagen!

Extra vrije dagen!

Het is al wel met u via de mail gecommuniceerd, maar toch nog even een reminder over de extra vrije dagen.

A.s. vrijdag 10 januari 2020 zijn de groepen 1 t/m 4 vrij i.v.m. een Studiedag voor de onderbouwleerkrachten. De groepen 5 t/m 8 gaan wel gewoon naar school. 

Donderdag 20 en vrijdag 21 februari 2020 Studiedagen, alle leerlingen vrij.
Vrijdag 26 juni en maandag 29 juni 2020 Studiedagen, alle leerlingen vrij.  

Inloopspreekuur schoolmaatschappelijk werk hier op school!

Inloopspreekuur schoolmaatschappelijk werk hier op school!

Namens het Schoolmaatschappelijk werk verzorgt Gerda Hakkers (Stimenz) een inloopspreekuur hier op school.
Het inloopspreekuur is bedoeld voor alle ouders, leerlingen  en leerkrachten.

Gerda Hakkers kan hulp bieden bij al uw vragen en twijfels over onder andere: opvoeding, psychosociale problemen, pesten, faalangst, overgewicht, voeding, zindelijkheid.

Het komende inloopspreekuur is: a.s. maandag 13 januari 2020 van 08.15 - ± 09.15 uur U bent van harte welkom!

Mailadres: g.hakkers@stimenz.nl
Telefonisch te bereiken op: 06-15619818

Sport van de maand februari 2020

Sport van de maand februari 2020

Opgeven dient u te doen voor 24 januari 2020!!!

Maak een account aan om aan te melden op: https://sportstimulering.accres.nl/account/login

Tafeltennis (voor leerlingen uit de groepen 6 t/m 8)
Capoeira (voor de leerlingen uit de groepen 3 t/m 8)
Schaken (voor de leerlingen uit de groepen 4 t/m 8)
Twirlen (voor de leerlingen uit de groepen 4 en 5)

Leerteam 1 (groepen 1, 2 en 3)

Leerteam 1 (groepen 1, 2 en 3)

Info uit groep 1/2
De doelen waar we deze week mee bezig zijn, zijn:
Rekenen:
Ik leer de 4 seizoenen te benoemen en op volgorde te leggen (groep 1); 
Ik leer hele uren op een klok te benoemen en zelf te zetten (groep 2); 
Ik leer de cijfers 1 t/m 12 te schrijven (groep 2).
Taal:
Ik leer een woord te herkennen in een reeks woorden (bijv. bord kaas ei bord lepel vork bord) (groep 1;)
Ik leer de letter 'v' te benoemen, te schrijven en in een woord te horen (groep 2).

Info uit groep 3
De leesdoelen van groep 3:
We starten deze week met kern 6. Daarin leren we woorden en verhalen lezen en schrijven met de letters g, au, ui, f en ei. Het is fijn om thuis mee te kunnen oefenen met de letters die de kinderen op school geleerd hebben. Gebruik hierbij het …

Meer lezen

Leerteam 2 (groepen 4, 5 en 6)

Leerteam 2 (groepen 4, 5 en 6)

Groep 4
Rekenen
Ik kan een bedrag tot en met 2 euro samenstellen met munten;
Ik kan kwartieren, hele en halve uren aflezen. En tijdsverschil van hele en halve uren aangeven;
Ik kan + en - sommen tot en met 100. 

Voor 23 januari tafel van 3 opzeggen bij juf of meester.
Taal
Ik kan zeggen wat een zin is;
Ik kan een zin maken door vragen te stellen over het werkwoord;
Ik kan een woord in klankgroepen verdelen;
Ik kan met pictogrammen woorden beter onthouden.

Voorbeeld van een zin langer maken.
Eten
Wie eet?
Mijn broertje eet.
Wat eet mijn broertje?
Mijn broertje eet een broodje.

Ik kan zeggen wat klankgroepen zijn;
Ik kan zeggen wat een pictogram is.

Spelling
Ik kan woorden schrijven met -aai, -ooi en -oei;
Ik kan woorden schrijven met aan het eind een -d;
Ik kan woorden schrijven met be- ge- en ver-. …

Meer lezen

Leerteam 3 (groepen 7 en 8)

Leerteam 3 (groepen 7 en 8)

Groep 7
We gaan bezig met de volgende doelen:
Taal
Ik kan in een zin het gezegde en het lijdend voorwerp benoemen;
Ik kan bepalingen uit een zin halen; Ik kan in een zin een zelfstandig werkwoord en een hulpwerkwoord binnen het gezegde herkennen en benoemen;
Ik kan de betekenis van een onbekend woord achterhalen door de eerst drie stappen van het stappenplan ‘Onbekend woord’ uit te voeren.

Spelling
Ik kan woorden schrijven met th die klinkt als t;
Ik kan de verleden tijd van werkwoorden schrijven;
Ik kan verkleinwoorden met –aatje, -ootje of –uutje schrijven.

Rekenen
Ik kan rekenen met breuken;
Ik kan in een context met hele getallen vermenigvuldigen met of delen door een breuk of kommagetal;
Ik kan rekenen met procenten;
Ik kan opgaven met veelvoorkomende tijdmaten en snelheden uitrekenen.

Groep 8
Wij werken de komende periode aan de volgende doelen:

Taal
Ik leer hoe een voltooid …

Meer lezen

U ontvangt deze nieuwsbrief omdat u een relatie van ons bent of omdat u zich heeft aangemeld voor de nieuwsbrief.

OBS de Marke is onderdeel van Leerplein055