Leerteam 1 (groepen 1, 2 en 3)

maandag 22 juni 2020

Thema Kunst
Leerteam 1 is begonnen met het thema Kunst als ware kunstenaars! Fantastisch!

Groep 1/2 is bezig met het maken van mooie zelfportretten en vogels van de kunstenaar Escher.

Samenwerking groep 3, 4 en 7!
De kinderen mogen nog niet op bezoek bij elkaar in de klas. De kinderen van groep 3, 4 en 7 wilden toch de handen ineen slaan binnen het thema Kunst en zijn een gezamenlijke Kunstgalerij aan het opzetten. Ze hebben al geweldige creaties hiervoor gemaakt. Er volgt deze week een Virtuele Tour door de prachtige Kunstgalerij…
Met als thema “Ons bloemenveld”, geïnspireerd door Vincent van Gogh, De Zonnebloem. ?

De kinderen hebben veel geleerd en gedaan en zouden dat graag met jullie willen delen!
Reist, kijkt en geniet u straks mee?

Hier vast enkele portretfoto’s.

Groep 1/2
Met rekenen werken we aan de volgende doelen:
-synchroon tellen tot en met 10 (groep 1) en tot en met 20 (groep 2).
-vertellen van 2 groepjes met spulletjes waar er meer of minder liggen met aantallen tot en met 10 (groep 1) en tot en met 20 (groep 2).
-het benoemen van de kleuren rood, blauw, geel en groen (groep 1).
-het benoemen van de vormen driehoek, rechthoek, vierkant en cirkel (groep 1 en 2).
-het nabouwen van een bouwwerk waar je blokken niet van kan zien (groep 2).

Met taal werken we aan de volgende doelen:
-het benoemen van het aantal woorden in een zin (groep 1).
-het herkennen van letters van je eigen naam (groep 1).
-het hakken van woorden van 3 letters (groep 2).
-het plakken van woorden van 3 letters (groep 2).
-het herkennen van minimaal 12 letters (groep 2).

Groep 3
Met Veilig Leren Lezen zijn we volop aan het oefenen in kern 10 met de volgende doelen:
-ik leer woorden, zoals hoepel, dansen, ballen, kegel.
-ik leer woorden, zoals herfst, kortst.
-ik begrijp wat ik lees. Ik leer in een gatentekst, het juiste woordje invullen. Ik maak het verhaaltje af. Hierbij letten we op signaalwoorden herkennen en begrijpen zoals omdat, daarom, daar (oorzaak-gevolg, verklaring, tegenstelling) etc. en verwijswoorden zoals hij, zij, hun, dat die etc.

Met rekenen zijn we in blok 11 gestart en oefenen met de volgende doelen:
-ik kan getallen t/m 50 op de juiste plek plaatsen op de getallenlijn.
-ik leer rekensommen uitrekenen t/m 50 met sprongen van 10 en huppen van 1.
-ik leer betalen aan de kassa, met munten van 1 2, 5, 10 en 20.
-ik leer sommen t/m 20 op meerdere manieren vlot uitrekenen (verliefde harten, tweeling sommen, puntsom 12= 8 + . , splitsommen.

 

 

Delen via